HTML

Tökös döntés

2006.12.23. 15:12 Bizi

Szerdán indult egy új szolgáltatásunk demo (webketteseknek: béta) verziója. Verziókezelő használata ellenére (illetve nem teljeskörű alkalmazása miatt) volt egy furi hiba. Szerdán volt az utolsó módosítás, de pénteken délelőtt vmikor a login form-ba betett username/psw páros eltünt. Ez a sablonfájlba volt beírva és állítólag péntek reggel még a progi felületén meg is jelent. Persze a gyors javítás miatt elfelejtették megnézni, hogy a fájl mikor volt utoljára módosítva.
Amiket tudunk: elméletileg be volt írva a sablonfájlba, elméletileg működött, mindenki megerősítette, hogy a webdir környékén se járt, sablondirben csak ennek a fájlnak a dátuma volt szerdánál frissebb (javítás dátuma szerepelt).
Én csak arra tudok gondolni, hogy vagy vmi browser dolog miatt működött (automatikus login form kitöltés, stb.) vagy kollégám nem írta be vagy ő írta felül. Ezekre ő is gondolt és nagy át- és visszagondolással megerősítette, hogy nem ez történt.
Régebben azt tanultam, ha nincs elfogadható magyarázat vmire, akkor a legkevésbé valószerűtlent kell elfogadni. Ez az elv alapján azt mondom, hogy nála lehetet a bibi.

Hogy ezt miért írtam le? Mert erre lett egy döntés: erre az élő oldalra vegyük el mindenkitől az írási jogot, csak kettőnknek maradjon meg.
Ennek ugye az lesz a vonzata, hogy a kollégák megértik nem bízunk bennük és emellett fel lett vállalva, hogy a frissítések lassabban fognak felkerülni.
Valóban néha korábban is voltak gondok a verziózással, de szerintem még mindig jobb ezeket felvállalni, mint egy ilyen semmire se jó módszert alkalmazni.
És igen vannak erre megoldások, de ezek egyrésze nem működik pár ember illetve a cég milyensége miatt, és igen hadakozhattam volna ez a döntés ellen (meg is tettem volna), de nekem is most van egy eléggé spéci helyzetem és idő se lenne a korrekt verziókezelés bevezetésére, ami miatt inkább azt mondtam OK, ha ez kell, hát legyen.
Félreértések elkerülése végett ezt nem kollégám ellen írom, mert a hibás inkább én vagyok az ebbe való beleegyezés miatt.

Szólj hozzá!

Címkék: projekt modszer

A bejegyzés trackback címe:

https://nemoldal.blog.hu/api/trackback/id/tr9824068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása